groep4-on-the-road-again.reismee.nl

Aankomst Edingburgh

We zijn dus aangekomen in Edingburgh. Hieronder het verhaal hoe het gegaan is. Gisten stapten Eric en Yvonne voor de deur in en daarna nog even langs papa en mama in Groningen gegaan. Na de koffie on the road again! Richting Ijmuiden. We hebben een lunchpauze in Egmond aan zee gehad en daar lekker bij het strand de broodjes die Yvonne had ingepakt opgegeten. Toen verder naar Ijmuiden om daar in de rij te staan voor de boot die ons naar newcastle zou brengen. We hadden nog tijd genoeg om daar een ijsje te halen op het terrein en eindelijk mochten we de boot op rijden oe we stonden op een knik, handrem vast en alarm uit en de hut opzoeken. Hm viel niet tegen, toen we de boot aan de buitenkant hadden bekeken kregen we een niet al te geweldige indruk :-) Affijn boot bekeken, gegeten,wijntje gedronken en om 10 naar bed. De volgende morgen te vroeg op, de klok gaat nml achteruit ipv vooruit,in een lekker rustig restaurant gegeten.Daarna maar weer een uurtje knorren, Yvonne had dit zeker nodig met haar kater van 1glas witte wijn maar de rest van groep 4 vond het ook niet erg. Na aankomst in Newcastle duurde het zeker nog een half uur voordat we in de auto mochten en daarna ook nog wel een half uur om van boord en door de douane te komen. Maar daarna ging het vlot door rotonde land, links Bert, links, links aanhouden, aan de linkerkant gaan ze langzamer. Maar het went snel en al vlot wafen we op de landelijke weggetjes van de coastal route. Langs een leuk dorpje Amble waar we een rommelmarkt bezochten. Gepicnict bij het coast path, een wandelpad langs de kust en later langs Bamburgh waar een mooi castle stond waar we langswandelden onder genot van doeldelzak muziek. Na een selfiestop voor Gea bij de scottish border verder naar het noorden waar Edinghburgh in zicht kwam. We logeren op de campus van de univerity of Edingburgh in Chancellors Court. Gezellig. En vanavond naar de Tattoo. Die begint pas om 10.30 p.m. dus drie keer raden wat de rest van het gezelschap doet. Deel 2 Naar de tattoo. Dit is niet een shop om een plaatje te laten zetten maar een bekend muzikaal festijn in Edinghburgh met veel doedelzakken en ander buitenlands gedans. Je weet niet wat je tegenkomt. De hele weg was afgezet en iedereen moestin de straat in de rij staan,duizenden mensen wat een drukte. Toch was iedereen vrij snel binnen en kon het feest in een zwerkbal achtige setting beginnen. Ruim 100 doedelzakspelers openden het gala nadat we voor alle landen apart mochten juichen. Dansers en orkesten o.a. uit nieuw zeeland, trinidad en kwazulu natal passeerden de revue en een mooi vuurwerk sloot het spektakel af. Op naar een nieuw hoogtepunt, het zoeken van een taxi. Het was ondertussen half twee snachts geworden en taxi s genoeg maar geen lege. Eindelijk stopte er een busje en die wilde ons voor 20 pond en na afdingen voor 15 wel mee nemen, hadden we het maar gedaan....maar de zuinige groningers dachten laat deze maar rijden! zo kwamen we dus in een terecht die te dicht bij bij een andere auto parkeerde waardoor de deur tegen de andere auto aankwam. Met als gevolg een hoop geschreeuw,fotograferende bodyguards en de boel afgekocht met 20 pond voor ons en 20 voor de taxichauffeur. Bastards, om met de taxichauffeur te spreken! Dan nog een tientje voor de rit dus het dubbele kwijt. Van slapen kwam even niks dus maar even het blog bijgewerkt.

lies

O spannend een tattoo! Wat gaat het worden?
Mooie fijne reis. Xxx

Gerda

Jullie moeten er wel voor zorgen dat Yvonne niet aldoor gaat slapen onderweg, dan ziet ze niets, en zeker geen wijn meer laten drinken.

Gerda

Leuk verslag, we wachten op meer verhalen.

Chris

Ik begreep de tattoo al niet... Even opgezocht en het werd idd duidelijker... Maar heb ik dan n taptoe op m'n been staan? ???? Ook begreep niet dat verhaal met die taxichauffeur. Waarom zouden jullie moeten betalen? Enkel om de gemoederen de bedaren? Hoop geld! Als jullie maar genieten! ;-)

gea

Ik deed de deur te ver open toen ik instapte :(

Marjet, Marcel en de kids

Hey, dat zijn opa en oma Hugo zegt Lyam. Die zijn op vakantie op de boot hé. Over een hele grote zee..

Leuk verhaal, kan niet wachten op het volgende stukje..