groep4-on-the-road-again.reismee.nl

Oxford

Vanmorgen vroeg opgestaan want we zijn met de park en ride bus naar Oxford te gaan. We moesten er om 11.00 zijn want we hadden een fietstour afgesproken. Veel te vroeg aanwezig want we wilden niet te laat komen en ja, in een vreemde stad waar je de weg niet kent en je misschien moet zoeken Het was allemaal niet nodig geweest want binnen 5 minuten hadden we ons startpunt gevonden. Een duur hotel waar je voor 300 pond per nacht mag slapen en waar het vroeger gratis was. Het was vroeger nml een gevangenis geweest! We werden netjes door Ed, de fietsgids opgehaald en na een eindje lopen waren we bij het fietsenhok waar we allemaal een mooi rood fietje kregen. Eric paste alleen niet goed op de fiets, hij kon er ook mee loopfietsen. We hebben leuk door Oxford gefietst en hebben veel gezien en gehoord. We weten nu dat er 32 college' s in Oxford zijn en waar de oudste pub is. Wel leuk om te vertellen dat deze de Bear heet en dat deze zo heet omdat er in vroeger dagen daar een beer kunstjes deed ter vermaak van de mensen. Elk college had zn eigen tuin en kerk we zijn nog bij het Magdalen college binnen geweest en daar hadden ze 2 grasvelden. Éen voor de sier en de andere om op te zitten. En in de kerk was geen electrisch licht, alleen maar kaarsverlichting. Bij st Johns hebben we door het hek naar de prachtige tuin gekeken. Hier mag je alleen maar in als je hier studeert. We werden gewezen op een heel klein pubje, verscholen in een steegje vlak onder de bridge of sighs, ( denk ik) een bruggetje wat 2 gebouwen met elkaar verbindt net zo als in venetie maar dan boven de straat, waar bill clinton, inspector morse en nu ook groep 4 wat gedronken heeft. Verder reden we langs het public foothpath bij de thames waar veel woonboten lagen en we over een stuk weiland kwamen waar iedereen die wil zn beesten mag laten grazen. Dit recht stamt nog uit weet ik niet meer. Daar verderop hebben we lekker wat gedronken bij een oude pub en na deze stop zijn we weer naar ons beginpunt gefietst. De fietsen ingeleverd en te voet verder de stad bekeken.