groep4-on-the-road-again.reismee.nl

Rosslyn Chapel en aankomst te Wark on Tyne

Na het ontbijt, wij waren deelnemers 1077 tm 1080! en na ons liep het ook nog steeds door met, zoals we doorkregen de afgelopen dagen, veel deelnemers van de Edingburgh Tattoo. Verlieten we een regenachtig Edingburgh om naar Rosslyn Chapel te gaan. Het plaatsje Roslin ligt als Haren tegen Groningen aan. Een klein plaatsje en dank zij het boek de da vinci code van Dan Brown op de kaart gezet. Het voorheen arme kerkje werd vlak na het verschijnen van het boek op 170.000 bezoeken per jaar vereerd. Voor die tijd hield de teller bij 60.000 wel op. Het bestuur bedankt elke keer bij de rondleiding dhr Brown. Het was heel interesant om de geschiedenis van dit gebouw te horen en de mooie versieringen die aangebracht zijn te zien. De groene mannetjes de duivel en de geliefden en het Amerikaanse mais wat eigenlijk niet bekend zou kunnen zijn ten tijde van het bouwen van de kerk omdat Columbus Amerika nog niet ontdekt had. Er gaat een verhaal dat de ridders al eerder in Amerika geweest moeten zijn. We zijn ook in de kelder geweest waar Tom Hanks de deur opende om in de studio s in Londen uit te komen, geen onderaards gewelf gezien. De fotoos bij het verhaal zijn stiekum genomen, verschillende engelse gasten hebben ons gewaarschuwd en op het laatst verlinkt bij de suppoost. Met als gevolg dat Gea ook een mooi verhaal vertelde en nu fotoos opgestuurd krijgt van de aardige suppoost. Later reden we verder richting Jedburg waar we een afternoon tea bestelden, lekker! De scones zijn in een doggybag meegegaanomdat we veel te veel hadden. Toen op Wark on Tyne aan. Eerst de grens over en toen kwamen de kermisattracties! Als je van achtbanen houdt moet je hier heen! Wat golven de wegen hier. Bijna had Yvonne de eerder geleverde doggy bags nodig! Op sommige stukken ging het zo steil de berg op dat je de andere kant van de weg niet zag en voor je gevoel naar beneden stortte. En je mag hier 60 miles rijden, bij ons hield het met 40 wel op! Maar een prachtig landschap,heide, bossen, kale heuvels en rivieren en schapen veel schaaaapen. Wark is een slaperig stadje aan de river Tyne en wij slapen in een oud hotel met een rijke geschiedenis, het Battlestead hotel. Eerst nog een stukje langs de rivier gelopen en straks eten.

Gerda

Volgens mij hebben jullie er plezier in.
Eric en Yvonne gefeliciteerd met de verjaardag van Rick.

eric

Yvonne

mam bedankt voor de felicitatie's.