groep4-on-the-road-again.reismee.nl

Hadrians wall, Northumbeland, Cumbria,en aankomst Kendal

Vanmorgen op tijd uit Wark vertrokken, had ik al gezegd dat we daar niet mobiel te bereiken waren? Zover zijn ze daar nog niet. Alleen vast net. En internet. We wilden langs de Hadrians wall lopen en op twee plekken is ons dat gelukt. Deze muur is rond 200 jaar na christus gebouwd en nog steeds zijn hele stukken te volgen. Er loopt zelfs een voetpad langs van west naar oost engeland. Bij het romeinse fort bij mijlpaal 36b, zijn we het eerst de muur gaan bekijken en langs gelopen en later bij One Brew. Wat een landschap! Wat hebben we hebben genoten! Even rustig op een bankje zitten en alleen maar kijken terwijl Eric een berg op en neer ging klimmen. Dit wordt een verhaal met tussenstoppen want het internet stokt af en toe dus lezers... Af en toe de update bekijken loont de moeite, dit telt ook voor de fotoos zegt Eric, ook bij vorige verhalen. Na inspanning van het klimmen kwamen we bij het visitors centre en daar hebben we buiten lekker de scone van gisteren opgegeten en een lekkere koffie er bij genomen. Na deze pauze ging het weer verder langs de heuvels en dalen langs witte en zwarte schapen en hoge en minderhoge muurtjes en heggen en steeds het prachtige uitzicht. Na een tijdje verlieten we het mooie northhumberland en komen we in het west lake district in Cumbria. We hebben ons vergaapt bij het windermerelake, wat een gezellige dorpjes zijn daar. Maar wij moesten door naar Kendal, ook een schattig plaatsje maar minder te doen. Hier zitten we in een leuk Best Western Hotel en gaan eten in de plaatselijke pub. Bert en ik mixed grill met o. a. black pudding, dat is bloedworst, ik heb de helft opgegeten,Yvonne een burger en Eric heeft kip gehad.

Edward en Pauline

Zo te lezen en te zien hebben jullie het reuze naar je zin.
Veel plezier.

Chris

Black pudding lijkt mij ook eens interessant om te eten. Heb eens gezien hoe het gemaakt wordt. Dat was minder ;-)