groep4-on-the-road-again.reismee.nl

dag 2 Snowdon

Vanmorgen heeft Gea eerst alleen vroeg ontbeten omdat ze in de rij moest staan voor de tickets voor de trein om op de top van mount Snowdon te komen.Elke dag houden ze 10 plekken per trein over aan de kassa om te verkopen aan mensen die op die dag komen en ik dacht dat ik er vroeg bij moest zijn. Dit bleek achteraf mee te vallen en na 5 minuten stond ik al weer met de gewenste kaarten buiten. Tjakka! Niet met de stoom maar diesel trein. Minder lawaai minder stank en minder romantisch maar wel. .omdat ik vroeg was..een plekje i kern wagon A dat betekend vooraan panorama view. In het begin scheen het zonnetje lekker maar ongeveer 700 meter klimmen begon het wat mistig te worden. Toen we op 1068 meter op de top van de Snowdon aan kwamen zat het helemaal dicht. Jammer. Maar eenmaal uit de trein nam de wind met vlagen de wolken mee en oh, een prachtig uitzicht kwam tevoorschijn. Bergen. Meren. Schapen. Of course .. De dames en Bert hadden een retourtje genomen en Eric de wandelaar ging met de benenwagen naar beneden. Een tocht van 2 1/2 uur naar beneden in zijn tempo. Wij zaten ondertussen warmpjes in de coupe toen het begon te regenen. Arm jong! Al met al was hij de berg vlot af want de trein deed er ook weer een uur over om beneden te komen en nadat we besloten hadden om vanuit de wachtkamer waar we gegeten hadden naar het hotel te gaan kwam Eric ook al verregend van de berg af. En toen. .was het tijd om even uit te rusten en een wasje te doen. Dit is op een telefoon met woordvoorspeller geschreven dus er kan onbedoeld iets wat niet klopt tussenstaan.

Gerda

Prachtige omgeving.
Eric, ik ben trots op je.

Nico en Roswitha

Wij vervolgen jullie reisverslag vol interesse.
Wat een prachtige omgeving !