groep4-on-the-road-again.reismee.nl

dag 3 llanberris

Vandaag hebben we een vrekkendag want onze penningmeester vind dat we veel geld uitgeven. We hadden besloten om lopend naar het national slatemuseum te gaan en omdat alle nationale museums in wales free entry hebben sinds dit in 2000 door het parlement beslist is kwam dat goed uit. Maar helaas was het museum door een staking gesloten. Na met de stakingsleider te hebben gesproken begrepen we dat het zoals vaker over arbeidsvoorwaarden en beloning gaat. We hebben hun succes gewenst en hij had nog enkele tips waar we heen konden. Eerst zijn we op zijn advies naar de ondergelopen leisteen groeve gelopen waar het grondwater omhoog is gekomen en nu een duikcentrum is gevestigd is. Kristalhelder water! Daarna zijn we eens stukje omhoog naar het leisteen arbeidersziekenhuis gelopen. ten tijde dat de groeve nog open was werkten er ongeveer 3000 mensen en er gebeurde vaak een ongeluk. Handig een ziekenhuis vlak bij. bij het stationnetje hebben we later nog een kop chocolademelk gedronken en in de pub barfood gehad wat heerlijk was! Voor nog geen 50 pond willen we nog wel eens een vrekkendag!