groep4-on-the-road-again.reismee.nl

haverford west

Vanwege het slechte internet gisteren de tab in de hoek gegooid. Vandaag schijnt het iets stabieler te zijn. Toen we uit Llanberis zijn vertrokken gisteren zijn we voordat we onderweg gingen naar Haverford west langs Llangfairpg gegaan, het dorp met de langste naam van de wereld waar ik alleen de afkorting van schrijf en Eric de foto van de hele naam al geplaatst heeft. Leuk om daar te zijn geweest! DAG 2 Graag hadden we jullie verteld dat het heel leuk was om met de ribbboat naar Ramsey island te gaan en dat we leuk de papagaaiduikers en dolfijnen hadden gezien die gezellige prffft geluidjes maakten maar helaas.. de schipper vond dat de zee te hoog en er teveel wind was om uit te varen dus gaat dit verhaal niet door.. Gelukkig is st Davids waar we heen moesten om onze vouchers in te wisselen een leuk plaatsje met een cathedraal uit het jaar 600 welke we dus maar bezocht hebben en.. op een gratis orgelconcert getrakteerd werden. Deze cathedraal was in vroeger jaren een bedevaarts plaats, 2 keer naar st Davids telde als 1 keer naar Rome en 3 keer telde zelfs voor 1 keer naar Jeruzalem. De cathedraal ligt niet zoals je zou verwachten op een heuvel midden in het dorp maar in een kommetje zodat je het niet kan zien liggen van de verte. Omdat het weer steeds beter werd besloten we om een stukje pembrokeshire kustpad te lopen wat de man van het ribboat kantoorje ons aangeraden had. We reden langs smalleweggetjes met hoge wallen richting kust. Af en toe de berm inschietend waar dit mogelijk was als er een tegenligger aankwam. We kwamen uit bij een strandje waar ze ook aan coasteering deden. Met een wetsuit aan langs de rotsen lopen en er afspringen langs de kust. Daar was een parkeerplaats waar we de auto neergezet hebben om te gaan wandelen. Op een gegeven moment was het net de sound of music zo'n leuk weitje kwamen we over! Even hebben we gerust hoog boven de zee en onze eierkoeken opgegeten. op de terugweg reden we nog langs wat in 1800 een industriedorpje was met een leisteenvermorzelfabriek ten behoeve van de wegen in die tijd. Schepen voeren af en aan om de leisteen naar heel Engeland te vervoeren. we vonden dat we toen genoeg bekeken hadden en hebben nog een lekker ijsje genomen en toen op weg naar Haverford west voor barfood!

Lina Mooi

Jullie zien en beleven weer heel wat hartstikke leuk.