groep4-on-the-road-again.reismee.nl

Clevedon en badderen in Bath

Vandaag weer 2 dagen in één blog. Gisteren waren we laat aan in Clevedon en moesten nog eten maar laat ik bij het begin beginnen. Met pijn in ons hart gingen we weg uit Crickhowell, the Bear hotel, echt een juweeltje van een hotel.Oud dat wel maar heel sfeervol. Vol goede moed naar Clevedon. Omdat dit maar een klein stukje rijden was besloten we alvast op de heenweg Bath te gaan verkennen. We hadden de routeplanner op geen snelwegen gezet en zo duurde het toch wat langer dan we eigenlijk wilde. In de regen kwamen we op een p en r aan vlak voor de stad Bath. In ons geval plassen en rijden want de de parkeerwacht vertelde dat we beter naar longparking in Charlottestreet konden gaan omdat dit goedkoper is. Klopt. Goede tip van de man. En vlak bij het centrum. Het werd zowaar droog en we zijn als eerste naar de romeinse baden gegaan. We konden zo doorlopen, geen lange rij. De entree was 17 pond en de audiotour was gratis. Van 43 na christus tot plm 500 na christus waren deze baden in gebruik door de romeinen. Ze hadden ondekt dat hier een warmwatebron was en hebben hier een heel complex met tempel opgedragen aan godin Minerva omheen gebouwd. Het originele bad kan je nog zien en als je je afvraagd waarom net water zo groen is op de foto... Alg! Je mag het water niet aanraken. Een mevrouw die het wel deed, niet iemand van groep 4, kwam direct lelijk ten val. Uitkijken dus! Ook waren er stoombaden bij en plaats waar de romeinen gemasseerd konden worden. Eigenlijk een soort fontana in de oudheid dus. Ook hier weer leuke dia en filmpresentaties te zien. Zo lieten ze de plek waar je in het heden staat langzaam veranderen in de plek waar je in de oudheid zou staan. Het werd al wat later dus lieten we Bath voor wat het was en gingen we naar het volgende hotel te Clevedon. Aangekomen was het even schrikken, wat een oude meuk! Onze kamer heeft vier kleuren verschoten tapijt wat niet echt vastzit, een bed van op wieltjes dus als je net als Bert even op bed wilt zitten met je rug tegen de muur rrrt zo van de muur af rolt. Maar ja, we zijn hier alleen maar om te slapen en de volgende dag was s morgens het ontbijt goed. Wel vroeg dus om 10.00 zaten we in de auto weer richting Bath want nu wilden we zelf wel badderen. Eerst hebben we de cathedraal en wat winkeltjes bekeken en naar straatmuziek geluisterd. Wat een gezellige stad is dit toch en wat een heerlijk sfeertje hangt hier. Het weer werkte dan ook mee, een heerlijk zonnetje scheen. Rond een uur of twaalf gingen we de spa in en hebben eerst een uurtje in het rooftop zwembad gezeten. Lekker warm water. Daarna zijn we een etage gezakt en in een paar van de stoombaden geweest. Je moet hier je zwempak aanhouden. Toen nog even gezonnebaad en daarna weer een etage lager een late lunch genomen. op het laatst in het onderste zwembad geweest en om half vijf zijnwe er uitgegaan om de stadweer in te gaan,lekker langs de rivier Avon wandelen, over een brug met winkeltjes links en rechts gelopen en een pub opgezocht om te gaan eten. Tegen 20:00 uur waren we weer in het hotel waar John Cleese voor de koffie zorgde.